جوسازي رسانه‌های سعودی در مورد حکم بازداشت مهدی هاشمی
نوشته شده توسط : سرباز جنگ نرم

جوسازي رسانه‌های سعودی در مورد حکم بازداشت مهدی هاشمی

صدور حکم جلب «مهدی هاشمی رفسنجانی» و قطعی شدن دستگیری وی خبری بود که در جلسه مشترک رئیس قوه قضائیه و اعضای کمیسیون قضایی مجلس اعلام شده است. بنابراین حکم، مهدی هاشمی که حدود دو هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به بهانه ارائه رساله دکترای خود به لندن سفر کرد، به اتهام اخلال گری در نظام جمهوری اسلامی، در صورت بازگشت به ایران دستگیر و روانه زندان خواهد شد.

بنابر این گزارش، خبر صدور این حکم بازتاب گسترده ای در رسانه های سعودی به دنبال داشته است. با بررسی و رصد این رسانه ها ـ از جمله شبکه تلویزیونی العربیه، روزنامه الشرق الوسط، پایگاه خبری ایلاف و... ـ می توان به راحتی مشاهده کرد که بیشترین جوسازی و فضاسازی خبری در این مورد، توسط رسانه هایی انجام می شود که وابسته به عربستان سعودی هستند یا از سوی این کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم حمایت می شوند.

شایان ذکر است این رسانه ها در ذیل اخبار خود با آوردن تاریخچه ای از سابقه تاریخی برخی حوادث سیاسی کشورمان، سعی کرده اند اختلاف دیدگاه و اختلاف نظر سیاسی میان مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران را اختلافاتی عمیق، تاریخی و ریشه ای نشان داده و از این رهگذر، اراده مسئولین قضایی و امنیتی کشورمان را در پیگیری پرونده مهدی هاشمی را که می تواند نقطه قوتی محسوب شود، به مسائل سیاسی ارتباط دهند.

 





:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : 4 آذر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: